zaterdag 11 oktober 2014

Als de rook om je hoofd is verdwenen...

Al zingend kwam ik vanavond binnen, maar echtgenoot vond het alles behalve leuk.

Vanavond na de warme prak, zou ik even in een vlot tempo naar het 'Land van Bartje' rijden en weer terug. Ik was nog geen 3 kwartier onderweg en echtgenoot meldde zich per telefoon. Hij had de kachel aangestoken, maar het rookkanaal zat dicht...

Dus uit elk hoekje en openingetje van de kachel kwam de rook, maar de echte fik was nergens te zien. Alles heeft blauw gestaan van de rook. Goh, heb ik dat toch helemaal gemist. ;-( Nee, ik had te doen met echtgenoot. Dacht hij een rustige, aangenaam warme avond te hebben, heeft hij de hele avond zitten blauwbekken en rook zitten happen. Alles in huis wat open kon stond open. Ach ja, zondag gaan we maar weer verder met alles luchten.

Hebben we hier iets van geleerd? Jazeker en wel het volgende: Schoorsteen voortaan maar in september laten vegen ipv juni. Een poos geleden dachten we wel wat gevladder te horen in de pijp. Dat was precies een week nadat de kachel geveegd was. Wij dachten dat dat geen probleem kon opleveren. Maar aldus geschiedde.
Weten we in ieder geval waar we maandagmorgen als eerste heen gaan bellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen