donderdag 14 augustus 2014

Kraamvisite

Eind januari is er in de familie een allerliefst meisje geboren. Kleindochter van zus. Daar moest een heus kraambezoek op volgen. Maar ja, er kwamen met de overgrootouders enkele forse problemen en toen deed echtgenoot er ook nog eens een schepje bovenop.

Om een lang verhaal kort te maken: eindelijk staat er een afspraak en zondag mogen we dat lieve prulletje aanschouwen als (niet de eerste keer hoor, dat wij haar zien) echte oud oom en oud tante. Oh..., zo lijken wij wel heeeel oud, terwijl we natuurlijk gewoon nog piep zijn.

Zo maak ik altijd een naam vlaggetje in de kleuren van het babykamertje. Deze keer werd het rose (meisje:-)) en grijs (de kleur van babykamertje). Omdat de baby al een flink dametje is, vond ik het moeilijk iets te kopen en daarom hebben we een cadeau(bon)pasje van de H.EMA gekocht, met een bedragje erop. Kunnen de papa en mama iets kopen wanneer het hun uit komt. De H.EMA meneer aan de kassa vroeg ons of wij een omslagje voor het pasje wilden hebben. Omslagje? Dat wilde ik wel even zien. Ik dacht gelijk dat daar een prijskaartje aan zou hangen. Wat dus ook klopte, wel een hele euro voor een stukje papier waar je wat op kan schrijven. Dat vond ik wel wat te gortig. Heb namelijk vorige week in de grabbelbak bij de Appie een schattig meisjes pyjamaatje, maat 86-92, gescoord voor de prijs van 2 euries. Das toch veel leuker dan een stukje papier dacht ik zo maar? Een voltreffer vond ik.

Rose (met grijs) vlaggetje, rose cadeau(bon)pasje, rose pyjamaatje, een rose inpakpapiertje en klaar is Klara. Nu maar hopen dat de jonge ouders en spruit het ook leuk vinden.

5 opmerkingen:

  1. Eigen gebreide sokjes doen het ook altijd goed. Ik ben zelf niet zo creatief maar mijn moeder breit de mooiste sokjes van de wereld in wit / roze / bont en zelfs van geitenwollensokkenwol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo je het beschrijft klinkt het heel leuk je kado .Ja mijn dochter moest ook 1 euro betalen voor een envelopje om de kado kaart ,raar hoor .Veel plezier bij het bezoek
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik het zo lees, denk ik dat ze het zeker helemaal gaan waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke cadeautjes hoor, en inderdaad... Waarom een euro betalen voor een stukje papier? Snel verdiend voor de hema!

    BeantwoordenVerwijderen