zaterdag 16 augustus 2014

Dossier nr 2 gesloten


Was er een poosje terug geëmmer met het G-BLT, wat betreft terugbetaling..., de N.uon kan er ook wat van. Eind april was de notariële overdracht van de eigen woning van mijn ouders. De makelaar had netjes de meterstanden opgeschreven en deze aan de verkopende en kopende partij overhandigd..
Een paar dagen later had ik, telefonisch, de standen doorgegeven. Bewust niet per email, dit om verwarring te voorkomen, daar wij ook bij deze gas en elektra leverancier zijn.

Met een week of 3 zou er bij ons, als correspondentie adres, de eindafrekening op de mat vallen. En zo geschiedde... Wauw, maar bij het lezen viel ik echt (bijna) tegen de vlakte. Moeders moest nl even een bedragje van € 793,00 bij betalen. Dat zou binnen een paar dagen van haar rekening worden afgeschreven. Pardon, wat was hier weer mis gegaan?? Ik ben maar eens gaan zitten en begon flink te tieren (arme echtgenoot). Meterstanden erbij gezocht en toen brak mijn klomp. In een leeg huis, hadden de kaboutertjes flink gestookt en alle stekkers in het stopcontact gepropt. Maar deze afrekening viel natuurlijk op een zaterdag op de mat en ik heb mij 2 dagen flink moeten verbijten tot het maandagochtend was.

Mijn moeder was vorig jaar half september naar een kleiner woninkje verhuisd. Eind oktober was weer het moment van het doorgeven van de jaarlijkse meterstanden. Na ontvangst van díe afrekening had ik contact opgenomen om het maand bedrag te verlagen, daar de woning leeg stond. Alles was in kannen en kruiken, het maandbedrag werd op € 75,00 gezet. De verwarming stond helemaal laag en stroom werd er verder ook niet meer gebruikt. Een paar uur voordat er kijkers kwamen zette ik de thermostaat op 16 graden, zodat het niet ijzig koud zou zijn in huis tijdens de kijk sessie. Al met al, was er in een half jaar om en nabij 100 kwh en m3 kuub verbruikt. Dat was dus wel netjes en er zou nog wat van terug komen, hadden we al globaal uitgerekend. Jaja, N.uon dacht en deed anders.

Die maandagochtend dan ook maar zo vroeg mogelijk in de telefoon gekropen en om uitleg gevraagd. De standen kloppen, was het eerste wat men zei. Nee, mevrouw dit klopt niet, blabla. Eindelijk drong ik door en viel het kwartje aan de andere kant. Dan wilde ik weten hoe ze aan deze verkeerde standen kwamen? Heel simpel: computer, "het systeem", zegt dat de doorgegeven standen 'niet kunnen', dus gaat "dat systeem" zelf aan het rekenen.

Voor augustus zou er nog niets terug komen van de N.uon, want regels overheid dit, regels overheid dat... Ik was er helemaal klaar mee. Heb half juli met grote letters in mijn agenda N.uon geschreven en BELLEN!! Dat heb ik dan ook maar braaf gedaan. Tot mijn verbazing had men 'net' alles verwerkt en zou 1 aug. een bedrag van € 274,00 worden bijgeschreven.

Eind van de middag, op 1 augustus: bijschrijving van € 274,00.
DOSSIER GESLOTEN..., zucht!

5 opmerkingen:

  1. Dit is een felicitatie waard, want soms kan de helpdesk van NUON gewoon lomp overkomen t.o.v. een klant die een normale vraag stelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moeilijk hoor om te luisteren naar de klant, die call centers zijn zo niet behulpzaam en als je belt krijg je steeds een andere persoon aan de telefoon, hoezo klantgericht.
    Bedrijven met een call center zouden zich daar eens in moeten verdiepen. Om ook nog maar niet over wachttijden en belkosten te spreken. Gelukkig is het voor jouw nu opgelost, weer een stressfactor minder ;-)


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tsjonge wat een gedoe en fijn dat jij gewoon mondig bent en zaken kan regelen en zo geld bijgeschreven krijgt, in plaats van dat de 'energievrienden' het zelf naar binnen hengelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja en dat soort diensten wil dan ook nog 'slimme meters' plaatsen grmpf.
    Je moet blijven opletten anders 'kleden' zulke bedrijven je helemaal uit.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het huis is verkocht, gelukkig alles nog op z'n pootjes terecht gekomen vwb de stroomafrekening.

    BeantwoordenVerwijderen