woensdag 25 juni 2014

Waarom lukt het mij niet?

Waarom lukt het mij niet om 'iets' in één keer voor elkaar te krijgen? Dit betreft 'oude' lopende zaken wat betreft mijn moeder.

Geen idee waar mee te beginnen. Ik ben uren en uren aan het bellen. Krijg op een gegeven moment bijna ruzie met de dames van de callfabriek omdat zij mij vertikken door te verbinden. En het gaat allemaal om GELD. Geld wat, als je je ogen niet goed open hebt, floeps zomaar kwijt bent. Ik praat nu over 3 zaken, samen ongeveer € 1200,00.

Geval 1: GBLT: Gemeente- en waterschapsbestingen. Onze gemeente int zelf niet meer de belastingen, dit doet bovengenoemde. Mijn moeder woonde in een aanleunwoning begin dit jaar. Eind febr. is zij naar het verzorgingshuis verhuisd. De onroerende en andere belastingen acceptgiro had zij eind januari al ontvangen. Vóór eind april moest alles betaald zijn en ik dacht, om bepaalde dingen te kunnen afsluiten, dit al op 24 maart te betalen. 2 dagen later gaf mijn moeder mij een envelop: de aanslag was in mindering gebracht. Grrr..., net betaald, moet je dit weer in de gaten houden. Moeders dacht dat het teveel betaalde wel werd teruggestort en een beetje hoopte ik hier ook op.
Toen was het inmiddels 19 mei, toch maar eens bellen. Dame aan de telefoon luisterde mijn verhaal aan en ging 'kijken'. Mijn verhaal klopte en alles stond op 0, dus was alles afgewerkt. Niet dus, bla bla bla. Zij moest navragen en zij verzekerde mij dat het teveel betaalde teruggestort gaat worden. Klaar denk je dan... 13 juni maar weer eens gebeld. Dame aan de telefoon hoorde mijn verhaal aan en ging 'kijken'. Mijn verhaal klopte en alles stond op 0, dus alles is netjes afgewerkt. NEE, niet dus..., GRRR... Ik bel u zo terug om te kijken waarom u nog niets heeft ontvangen. En ja hoor, ik werd netjes teruggebeld: geen idee waarom dit nog niet verwerkt was, lag nog gewoon op de plank te verstoffen, vertelde ze mij. Werd later die dag nog door een meneer teruggebeld en bla bla, alles komt in orde! Dat is dan eindelijk dát hoofdstukje (bijna) sluiten. Toen werd het 24 juni. Moeders had nog steeds niet de € 350,00 op haar rekening staan. Toch maar weer eens bellen. Mijn stemming was 0. Dus was ik wat pinnig tegen de mevrouw aan de telefoon en haar verteld dat ik het nu wel spuug zat was. Zij weer navragen.
Zij:Uw moeder moet het al lang op haar rekening hebben staan, want het 13 juni overgemaakt.
Ik: Nee mevrouw, er is nog niets binnen.
Zij: Moet u maar contact op nemen met de bank en vragen waar het geld is.
Ik: Wilt u mij door verbinden naar de financiële administratie?
Zij: Dat doen wij niet.
Ik: Nu maar wel even, aub.
Zij: Mevrouw, belt u nu maar naar uw bank en vraag daar waar u geld is.
Ik: Ik wil nú door verbonden worden met de financiële administratie, kan ik zelf vragen of het bedrag bij uw bank ook daadwerkelijk is afgeschreven!.
Zij: Mevrouw u moet nu ophouden, ik verbind u níet door, dat doen wij niet en het geld is naar dat en dat nummer overgeboekt, dus..., uw bank maar bellen!
Ik: Ik neem hier geen genoegen mee (echtgenoot gebaarde mij dat ik eerst de bank moest bellen en hij werd helemaal niet goed van mij, vluchtte naar buiten en ging gezellig met de net van vakantie thuisgekomen overburen een praatje maken). Mevrouw ging overstag en verbond mij door. Dat duurde een poosje en toen kreeg ik 'haar' weer. Betreffende persoon was in gesprek, of ik iets later terug wilde bellen dan kon ik vragen naar men. huppeldepup. Oke, ik heb direct de bank gebeld en je raad het al: er was niets binnen. Dus..., ik maar weer bellen en vragen naar betreffende meneer. Moest ik weer mijn hele verhaal vertellen (omdat ik weeeeer iemand anders aan de telefoon kreeg) want ze verbinden niet door! 12345678910, ik heb moeten tellen, mijn water had inmiddels het kookpunt bereikt. Hehe, eindelijk, ik lag bijna op mijn knieën te smeken. Goh, meneer was van mijn verhaal op de hoogte en vertelde mij dat er idd nog niets was overgemaakt. Toen brak mijn klomp en vroeg: hoe kunnen jullie glashart blijven beweren dat dat wel is gebeurd? U heeft het nu echt binnen een week binnen, werd mij nu verteld. Reden waarom er nog geen betaling had plaats gevonden? Er was wél een opdracht geboekt, maar er was een akkefietje met de bank en toen is alles gewoon blijven staan, niets meer mee gedaan. Tjonge jonge, ja, zo simpel is het!

Zo heb ik er nog 2 (KapeN en NU-ON), wordt vervolgd. Vraag mij: wat doe jij op een vrije ochtend? Ik kan je vertellen dat ik dan bezig ben de telefoon aan mijn oor te plakken..., mijn telraampje tel, mij zelf uitzet omdat ik kook en mij in allerlei kronkels leg omdat ik dat zo leuk vind. Uiteindelijk ben ik helemaal leeg..., na zo'n ochtend.


4 opmerkingen:

  1. Het echte probleem is ze zijn bij GBLT net gefuseerd en dan hebben ze gigantische achterstanden en ze maken nu alleen werk van de zaken waar de meeste druk op wordt gezet (voor hun zelf dan denk aan advocaten, bank etc).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar! Die grote instanties piepelen je gewoon. Ook al heb je nog zo het gelijk aan je kant, ze vertrouwen erop dat je er geen rechtzaakmom gaat starten en doen gewoon lekker wat ze zelf willen.

    nee, dat ligt dus niet aan jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oww, echt verschrikkelijk dit soort dingen en ik denk dat het helaas herkenbaar is voor iedereen! Je moet maar zo denken... 1 (eindelijk) afgerond en nog "maar" 2 te gaan :S succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg hè? En hoe groter de instantie, hoe meer afstand tussen jou en de beslisser.
    Degene die een callcenter heeft uitgevonden als 'de manier om klanten af te wimpelen' had ritueel en onverdoofd geslacht mogen worden. Offuh ben ik nu te gemeen?
    groet en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen