zondag 22 juni 2014

Activiteiten

Helemaal niets te vertellen gehad, dacht ik zo. Druk geweest met van alles en niets. Druk waarmee?
Met bijvoorbeeld de verwerking van onze aardbeien oogst:-))


Maar om even serieus te zijn: wij, en vooral ik, heb de laatste 2 jaar onze woning behoorlijk verwaarloosd. Waardoor dit zo is gekomen zal duidelijk zijn. Schoonmaak en opruim, waren de laatste tijd geen vrienden van mij. En zo stapelt er veel op. Dan wordt de zin ook steeds minder, want 'het' werk eraan neemt alleen maar toe. Inmiddels ben ik een aantal weken weer goed op dreef. De wekelijkse beslommeringen pak ik weer met regelmaat aan. Het is nu weer leuk (nou ja, bijna dan) om de boel er weer iets schoner bij te hebben staan/liggen/hangen. Maar dan was er nog de buitenboel. Mensen nog aan toe, hoe heb ik het zo ver kunnen laten komen. Op vaderdag hebben echtgenoot en ik buiten maar eens de handen in het sop gestoken. Echtgenoot heeft op zijn eigen tempo de binnen- en buitenkant van de auto schoongemaakt en ik heb mij op de ramen en het houtwerk gestort. Ik ben er zeker niet trots op hoe het houtwerk eruit zag, want ik was altijd zo zuinig op schilderwerk en zo.

Wij wonen aan de rand van de wijk waar veel groen is. Dat groen slaat echt op alles, zie het stoepje onder de ramen. Dit is er vorig jaar nieuw ingelegd en nu alweer zo groen. Ook op de kozijnen. Doordat wij horren aan de buitenkant van de ramen hebben, viel het niet zo op dat alles zo vies was. Maar het ziet er nu weer spik en span uit.

Binnen is soms nog wat ergenis. Ik moet nog té vaak spullen verplaatsen en ik begin daar zo'n gruwelijke hekel aan te krijgen... (Moet je er wat aan doen hoor ik denken.) Ook dat project zijn we en vooral ik langzaam maar zeker aan het aanpakken. Durf weer ongegeneerd iemand binnen te laten omdat het halletje weer in originele staat is teruggebracht. Dat was helemaal horde lopen toen echtgenoot op de brancard de deur uit ging. Maar nu staat er niets wat er niet hoort en alles is weer schoon en de gordijnen gewassen. Nu de rest nog.

Wat overtollige spullen betreft lopen de verkopen via MP nog steeds heel goed. Een enkele keer een week lang totaal geen reactie, maar dat wordt zo weer ingehaald. Echtgenoot heeft onlangs nog een kofferbak vol zooi naar de kringloop gebracht en zo sukkelen we maar door!

En..., ik was weer een beetje trots. De buuf wreef mij goed onder de neus, dat ik er stukken beter uit zag dan de afgelopen winter. Yes!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen