donderdag 10 april 2014

Nu eens wat anders

Wat was ik vorige week blij, dat ik voor de derde keer (vaker kan ik mij echt niet herinneren) eindelijk  weer eens geen last heb gehad van 'die klok', die elk voorjaar zo nodig een uur vooruit MOET. Ik voelde mij helemaal toppie!. En ook zo mooi, echt genieten, kleurt de polder bodem weer zo prachtig met bloeiende tulpen!!!

Wat kan er nog mis gaan, behalve dat ons huisje dichtslibt met spullen van ouders wat nog uitgezocht dient te worden. Het voorjaar is echt gestart en... ik heb een paar weken geleden een ticket geboekt om alleen 8 dagen naar China zoon te gaan. Helemaal meedraaien in het Chinese leven... Zoon en schoondochter meehelpen in hun eigen bedrijf. Misschien wel achter een machine, meedenken in de showroom, misschien over de materialen discussiëren. 3 x per dag rijst eten. En natuurlijk niet vergeten: kleine man. Stiekem was ik aan het aftellen!!!Ik keek er zo naar uit hier de boel hier de boel te laten.

Toen ging echtgenoot zondagmorgen nog iets uit de eigen woning van mijn ouders halen, wat wij hier konden gebruiken/ nodig hadden. Ik hoorde hem terugkomen en hij zei: "Miep, ik ben niet goed". Op goed geluk trok ik met een rotgang de stekker van het strijkijzer uit de muur en rende naar beneden. Echtgenoot lag al op bed (wij hebben slaapkamer beneden) en zei: "Ik heb zo'n pijn, borst en arm". Ik greep de telefoon en belde direct 112. Riep tegen echtgenoot dat hij niet mocht ontsnappen!!! Want ik dacht echt dat hij onder mijn vingers wegglipte. Kom op!!! riep ik een paar keer, niet gaan, dat kan je niet doen!!!!!! De ambulance was er snel. Hij werd aangesloten op de monitor, filmpje had een afwijking, en hij werd met allerlei zooi volgespoten! Gelukkig ging het langzaam wat beter. De toestand werd stabiel en ik ben achter de ambulance aangereden.

Nu zijn we een paar dagen verder. Vanochtend is hij naar het VUMC overgebracht en morgen gaat 'het' gebeuren: bypass operatie.

Morgen stap ik vroeg in de auto, want echtgenoot wil mij nog zien en spreken voor hij de OK ingaat. Ik heb hem beloofd op tijd naar bed te gaan. Ik hoop een paar uurtjes te kunnen slapen, maar heb zoveel spoken in mijn hoofd, het is zó druk...

10 opmerkingen:

  1. Jemig gelukkig dat je thuis was. Sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schrik! Ik hoop dat alles goed gaat, sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte en hopelijk is de operatie al achter de rug nu en alles in orde
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeffff.... dat is schrikken! Heel veel sterkte de komende tijd.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel sterkte en nu alles aan de kant. Je man heeft je na zo' n operatie hard nodig. Dus ouders en zo moeten zich zelf maar redden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je voor je reactie bij mij .Is alles goed gegaan met je man .Ik hoop het zo !!
    Sterkte en liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is alles goed gegaan? Ik leef met jullie mee. Heel veel sterkte en liefs.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen