donderdag 26 juli 2012

Te zot...

... voor woorden. Echtgenoot ging van de week eens zijn eigen naam googlen. "En"...? Vroeg ik, "ben je nog een beetje interessant"? Nee dus, maar hij wil ook niet interessant zijn en is niet 1 keertje op het wereldwijde web te vinden. Toen werd mijn naam gegoogled. Nu wist ik wel dat er van mij wat te vinden was, maar dit is was te zot voor woorden.

Ik, zeg maar Truus, ben zomaar, ja let op..., grafisch ontwerper... Haha, nee niet haha, waar komt die onzin vandaan? Ik stond in een of ander iets als grafisch ontweper. Wie verzint zoiets?

Vanmiddag lag er post op de mat. He? Acceptgiro? Wie stuurt er ons tegenwoordig nog een acceptgiro? Oke Truus, voelsprieten op en openmaken die handel. Geadresseerd aan mij, een accept van € 295,12 incl BTW. Koopje om ergens vermeld te worden met je naam Truus als grafisch ontwerper, iets wat ik helemaal niet ben. En bij dit bedrijf ben ik ook te vinden met googlen, bijna 3 pagina's als grafisch ontwerper. Welke gek denkt dat-ie leuk is?

Als je de acceptgiro heeeeel goed leest, staat er 2 x een zin met heeele kleine lettertjes, waarvan 1 zin de helft van heel klein is, dus heeeeeeeeeeeeel erg klein en ja je begrijpt dat die kleine lettertjes erg belangrijk zijn, voor de afzender in dit geval. Die hele kleine lettertjes kan ik amper met mijn leesbrilletje op lezen, maar dit staat er:
Dit is een aanbieding en geen factuur. Bij acceptatie van deze aanbieding vragen wij u ervoor te zorgen dat het bedrag binnen 14 dagen is bijgeschreven op rek..... Wanneer u de aangehechte acceptgirokaart gebruikt kunnen wij uw betaling snel en efficient verwerken.
Afzender gaat dus mooi vrij uit, want er staat 'duidelijk' dat dit een aanbieding is... Wie o wie zou dit wel betalen?

Morgen maar eens een boze email sturen.

En dan nog iets. Ik had deze week een mailtje van facebook in mijn postvak met de mededeling:
'Je bent een aantal dagen niet op Facebook geweest en er is in de tussentijd veel gebeurd'. Nu breekt toch echt m'n klomp. IK ZIT ( heet dat trouwens zo?) HELEMAAL NIET OP FACEBOOK EN WIL OOK HELEMAAL NIET OP FACEBOOK...!!!!!!!

Nog even en we hebben helemaal niets meer over onszelf te vertellen.

5 opmerkingen:

  1. ha ha, ik schoot gewoon in de lach..is het inderdaad zo gek? Toch wel raar hoor, iemand doet van alles onder jou naam...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blog ziet er anders prachtig grafisch uit, misschien moet je het gewoon doen? Een nieuwe roeping volgen? Geintje hoor, dit is te bizar voor woorden (en psst, je eigen naam googlen is stiekem altijd leuk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maarre..... zijn er niet meer mensen met jouw naam? Als ik mijn naam google doe ik wel heel veel interessante beroepen hoor! Maar de foto's erbij kloppen helaas nooit ;-)
    Maar dat je post krijgt op jouw adres is wel weer heel verdacht. En zo'n facebook-mail kan dus een virus bevatten, niet openen dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, niet volgens mij als ik mijn voornaam+ mans achternaam+ mijn meisjesnaam achter elkaar plak. Mijn tel.nr. staat er ook nog eens bij. Kan alleen maar 'ik' zijn. Grrrr...

      Verwijderen
  4. Dat is raar! Zo voelt het toch wel alsof je in de gaten wordt gehouden...

    BeantwoordenVerwijderen