vrijdag 6 juli 2012

Schuim

Twee blogjes geleden schreef ik al dat er altijd wel wat is. Vanochtend heb ik de boodschappen gedaan. Niets bijzonders en voor moeders heb ik ook gelijk het een en ander meegenomen. Ik vraag haar niet elke keer meer mee, ben anders 3 x zolang onderweg. En het is niet alleen moeders weer thuis afzetten en haar boodschappen binnen zetten, maar ER IS ALTIJD WEL WAT.

Wat 'was' de verrassing deze ochtend? De WAS in de wasmachine. Toen ik met de boodschappen bij mijn moeder kwam was zij boven, er moest nog een wasmachine aangezet worden. Prima, ik red me wel. Boodschappen binnen, koffie gezet, afwas gedaan en toen kwam moeders beneden. Ik breng, na 3 kwartier gepraat te hebben met haar, nog wat voorraad boodschappen naar boven en ik kijk gelijk even in de badkamer bij de wasmachine, hoe ver die is om eventueel nog voor haar op te hangen. HAha, de turnamat (bovenlader) spuugde schuim. Er lag inmiddels al wat schuim op de vloer en de hele wasmachine zat vol. ZUCHT... Heb toen met mijn handen veel schuim eraf gehaald, wasgoed met heel veel schuim uit de trommel gehaald, trommel eruit en toen met een emmertje de rest van het schuim eruit geschept. Tja, wat was er mis gegaan? Moeders had een leeg flesje shampoo omgespoeld met water en dat in de wasmachine gekieperd met natuurlijk de gebruikelijke hoeveelheid vloeibaar wasmiddel. Ja, dat wil wel schuimen! Ik heb de schuimwas nog maar door de centrifuge gedraaid en daarna de machine (met de afgeschuimde was) het gehele spoel programma laten doorlopen. Ok√© wasmachine doet zijn werk weer  en dan de vloer nog, daar lag ook een beste schuimlaag. We hadden zomaar een schuimparty kunnen zijn organiseren..., bedenk ik me net.


3 opmerkingen:

  1. Dat is vast een prachtig gezicht geweest als je het niet had hoeven opruimen! Wel fijn voor je moeder dat ze op dat moment een 'hulpje' had.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het helemaal voor mij. Fijen dat jij er was. En als je nog even gewacht had, kon je idd een schuimparty houden. Maar of je daar nu zo blij mee was gewest?

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh oh een schuimfeest dus.Mijn machine heeft al een paar keer schuim ''gelekt''Ik ben bang dat dit warhoofd 2x vloeibaar wasmiddel in de machine gedaan had argghhhh Maar ja beter ff dweilen dan dat de machine kapot is haha
    Lieve gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen