woensdag 18 juli 2012

Hand op de knip

Nu de reorganisatie in Hotel 'Mama' in volle gang is, lees: het nu lekker rustig is, gaan we de hand weer op de knip houden. Het is erg makkelijk met z'n tweetjes om de restjes uit de koelkast weg te werken. Echtgenoot en ik zijn alles- eters en ik vind het een sport om van 'niets bijzonders, iets bijzonders' te maken. De koelkast ruimt lekker op, heerlijk.

Toch heb ik maandag wel wat duuders gekocht, nl 'de Opperdoezer ronde'. Deze zijn van de week in de aanbieding bij AH en ik had op de Opperdoezer- site hier, gelezen dat deze aardappels, gekookt (in de schil), heerlijk zijn om in een bakje gesmolten roomboter te dippen! Ik kan je vertellen dat het verrukkelijk was, met de broccoli, ook van de aanbieding. Daarnaast hebben we nog een eigen bal gehakt uit de diepvries gegeten en het feestje was compleet.

Vandaag worden 2 restjes piepers opgebakken en verse wortels gekookt die nog in de koelkast liggen en ik duik nog even de diepvries in want daar moet nog een stukje zalm liggen. Hmmm, een botersausje smaakt hier wel goed bij, doen we er ook maar bij.

Morgen moeten de paprika's er aan geloven, want die beginnen aardig te rimpelen, dat zal wel in de macaroni of iets dergelijks verwerkt worden.

Ik heb een boodschappenlijstje op het aanrecht neergelegd zodat ik snel een boodschapje kan opschrijven voor aanvulling in de kast(en). Voor het boodschappen doen pluis ik de folders nog na voor leuke aanbiedingen. En nu moet ik echt ruim onder de € 50,00 blijven voor 2 personen!!

2 opmerkingen:

  1. Ik heb een lekker recept voor wortelen met peterselie op mijn blog staan mmmmmmm Je doet het goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Vlierbloesem. Ik heb even gezocht en je receptje gevonden. Lijkt mij ook erg lekker. Van de roomboter heb ik een mosterdsausje gemaakt. Was smikkelen. Restant wortelenvocht is door de gootsteen verdwenen, maar ga dat de volgende keer ook eens al onkruidverdelger gebruiken. Bedankt voor de tip!

      Verwijderen