vrijdag 13 juli 2012

Chips

Vanochtend nog wat boodschappen gedaan. Niet dat dat zo bijzonder is, maar ik heb eens wat langer in het pad van de gewandeld. Zelf eet ik geen chips, ik vind nootjes lekkerder en omdat ik die niet kan weestaan, koop ik ze gewoon niet. Dat is makkelijk als je zelf de boodschappen doet. Maar echtgenoot lust wel graag chips. Hij heeft pech ( ik niet!) als hij niet mee gaat boodschappen halen, want ik neem elke week maar  1 zak of zakje mee. De laatste tijd kies ik niet meer voor de paprika chips, maar voor de 'witte'. Volgens echtgenoot is deze HELEMAAL niet zo lekker als de paprika. Maar..., dat begrijp ik niet, want hij eet nog gewoon die zak leeg in 1 avond. Hoe zo niet lekker?

plaatje van het www

Waarom dan wat langer in het chipspad verbleven? Ik heb bijna van elk soort de ingredienten gelezen en wat een verhalen staan er op de paprika smaakjes. Bij de 'witte' ben je zo uitgelezen. Mijn voorkeur voor echtgenoot is al wat langer bekend. Maar omdat oudste zoon nu ook weer eventjes hier is, heb ik nog voor 1 keer 2 smaakjes meegenomen en ga ze die 2 zakken vanavond onder hun neus duwen. Ja letterlijk en ze mogen elkaar voorlezen.

Daarna ga ik aan oudste vragen waarom hij zo blij is dat ze in China zo gezond eten en... waarom hij deze troep zo makkelijk wegwerkt?

Wat ik aan echtgenoot ga vragen? Hmmm... dat wordt wat moeilijker. Hij vindt die zooi gewoon lekker en waarom zou dat slecht zijn? Zo is ongeveer zijn motto- kop in het zand- wat niet weet wat niet deert- type. Maar ik doe zo mijn best om gezond te koken en niet alleen voor mijzelf maar hij is hartpatient en ik wil hem ook zo graag wat 'beterder' maken. Ik bedoel, dat hij met goede voeding en zijn pillen meer energie heeft. Ik weet verders niet zoveel van de menselijk lichaam, heb die studie niet gedaan, maar ik kan mij zo voorstellen dat je lichaam behoorlijk moet werken om die zooi er uit te krijgen en het lijkt mij fijner dat je liever zelf wilt bepalen waar je die energie aan besteed, aan leuke dingen bijvoorbeeld. Begrijp je een beetje wat ik bedoel?

Mijn doel is om echtgenoot wakker te schudden en ik hoop op steun van oudtse zoon, want ik heb hem nog nooit kunnen overtuigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen