zaterdag 30 juni 2012

Spaarpotje 4

4: China

Dit is niet onze spaarpot, deze is van Liang.

Ja, wij hebben een potje 'China'. Oudste zoon woont daar met zijn gezinnetje. Echtgenoot en ik hebben afgesproken dat we €4000,00 (ik vind dat ik dit bedrag wel mag noteren) in deze pot MOETEN hebben zitten voor noodgevallen. Uitgaande van €1000,00 pp per ticket en incl. visum kunnen we, 2 x samen of maakt niet uit wie dus 4 x heen en weer vliegen als zij ons door ziekte of andere omstandigheden nodig hebben.

Onlangs zijn zij in Nederland geweest (lees hier ) en het kriebelt bij ons om daar weer heen te gaan. Stiekem heb ik al naar de prijzen van de tickets gekeken. Als we net voor Kerst zouden gaan dan zijn we €200,00 pp meer kwijt dan dat we 27 december zouden vertrekken.  Moeten we nog even flink over nadenken.

Bovenop die €4000,00 hebben we inmiddels alweer €2000,00 gespaard. Voldoende voor de reis, maar nog niet voor het verblijf van ongeveer 2 weken. Daar moet nog zo'n €1000,00 bij, willen we het daar ook een beetje leuk hebben, al hoewel het leven in China een stuk goedkoper is dan hier.

Deze pot wordt gevuld door een deel vakantiegeld en teruggave van de belasting. Hier worden ook de opbrengsten van Marktplaats, verdiensten van Euroclix en Moneymiljonair op gestort. Dat was ook de reden dat ik mij had aangemeld voor Google Ads. Helaas gaat dat laatste een beetje traag. Verder wordt elke eurocent die over is en deze pot gestopt.

Deze zomer gaan wij daarom ook niet weg. Echtgenoot en ik hebben 2 weken vakantie, hoewel ik nog wel 2 x 2 dagen een paar uur ga werken, ook voor deze spaarpot. Kan echtgenoot echt helemaal uitrusten :-).

Binnenkort spaarpotje 5, de laatste.

4 opmerkingen:

  1. Ik schrik te pletter van die prijzen .Moet wel eerlijk zeggen dat wij geen vakantiegangers zijn dus heb ik al helemaal geen verstand van prijzen op dit gebied.Maar oh jeetje wat een prijzen .Alleen die 1ooo euro voor verblijf daar begrijp ik niet helemaal .Geen kritiek hoor maar ik vraag me af wat doe je daar dan allemaal?Logeren bij je familie kost natuurlijk ook best wel wat omdat je zelf ook het een en ander wil betalen ,maar zoveel??
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Elisabeth, Ik begrijp je verbazing. Wij verblijven daar in een hotel, dicht bij appartement van zoon. Zoon woont niet zo groot en om op de grond te logeren..., die tijd hebben we een beetje gehad. We zouden teveel op elkaars lip zitten. Er wordt daar ook niet op een balkon gezeten, alle flats staan kort op elkaar en even naar buiten lopen, 6 hoog, zonder lift... Onze rijbewijzen zijn in China niet geldig, dus alles wordt per taxi, bus of metro gedaan. We trekken er daar dan ook wel op uit. We zijn ver van huis en willen dan ook zoveel mogelijk zien. Tja, die 1000 euro willen we wel tot onze beschikking hebben, al zal die vast niet geheel opgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja nu begrijp ik het .Heel anders dan ik me voorstelde .Ik kan begrijpen dat je dan een goed bedrag nodig hebt.Dank je voor je uitleg !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de stukjes over Alzheimer gelezen. Geen makkelijke situatie ....

    BeantwoordenVerwijderen