zaterdag 2 juni 2012

Jus

Zo langzamerhand is hier in huis geen pakje of zakje meer te vinden. Maar van eentje kan ik nog geen afstand doen, omdat ik hier nog geen vervanging voor heb gevonden.  Gisteren heb ik weer een paar zakjes gekocht en mijn moeder vroeg (ik had haar meenomen zodat zij ook een paar boodschapjes kon doen), of hier dan niet van die E-nummers in zitten. Ik moest bekennen dat deze zakjes helaas wel heel erg gevuld zijn met de smaakversterkers.

Bah, we zijn in dit al zo goed bezig, maar voor vleesjus heb ik  nog geen oplossing gevonden. Vlees braden doe ik meestal op een (panfit)velletje, zodat er geen boter of olie gebruikt hoeft te worden. Echtgenoot en ik zijn gek op jus over de piepers.

Voor bij de vis met worteltjes en aardappelen ( of puree) maak ik meestal een mosterd- of boterroux van roomboter, wat erg lekker is. Maar dit vind ik niet bij alle vleessoorten lekker.

Weet iemand een smakelijke jus te maken zonder de E-nummers/smaakversterkers?

3 opmerkingen:

  1. 'k heb je een recept wat ik graag gebruik gemaild,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik heb het gelezen en ga het morgen uitproberen. Alleen de sojasaus niet in huis, de rest wel.

      Verwijderen
  2. Biologisch gistpoeder van vetara heeft er weinig tot geen. Verkrijgbaar bij ekoplaza.
    Groet cam

    BeantwoordenVerwijderen