donderdag 28 juni 2012

Een paradijs...

... is onze tuin.  Ik ga er nog 1 keer over schrijven, want gisteravond brak echt m´n boerenklomp!!

Het was bijna half 10, tijd voor een rondje langs mijn ander halve vierkante meter aan moes-kruidentuin(tje) op zoek naar..., jawel de slakken. Het was de laatste dagen een drukte van belang en er stond al bijna niet 1 normaal stukje eetbaar iets. Maar wat ik gisteravond zag? Heb zelfs echtgenoot erbij gehaald als getuige! Dan moet het wel heel erg zijn, anders laat ik echtgenoot graag ongestoord z'n voetbal wedstijd kijken. Nu dus even niet. Echtgenoot schrok zich ook een hoedje en vond het maar een vieze bedoeling, wist niet hoe snel hij weer voor de buis moest zitten. Daarom heb ik een poging gedaan om het een en ander op foto vast te leggen en trek je conclusie.

slak op afrikaantje
slak op rozemarijn


slak op wat eens peterselie was

slakken bij potje met bier en onder bieslook

slak op gewezen sla

heel veel slakken tussen de bieslook

slak op wat eens sla was en slakken onderweg naar...

2 slakken op de selderij

nog veel meer slakken tussen dit bosje bieslook
 Maar wat ook zo triest is zijn deze Gerbera's. 3 plantjes kreeg ik van zoon en schoondochter net voor ze weer naar China vertrokken en hier zitten ze ( de slakken) dus ook ongegeneerd van te vreten. De bloemen laten van schrik hun koppies hangen. Dit bericht durf ik dus helemaal niet naar China te sturen. Nu ben ik wel erg blij dat in China de hele santemekraam gecensureerd is en zij dit gelukkig niet kunnen lezen.
gekregen gerbera's met sl.....
Gisteravond heb ik de bus met korrels leeggestrooid en je wilt niet weten wat er nu voor slijmerige zooi ligt, nee daar geen foto van, maar...
...IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!!

6 opmerkingen:

  1. Ja die beestjes kunnen heel wat aanrichten in een paar uur!!Ik weet niet wat jij voor korrels gebruikt ,maar ik vind nooit geen vieze resten terug!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was nog een oud busje van jaren terug. Iets minder slak vriendelijke dan de tegenwoorigde eco korrels, want volgens mij lopen ze daar alleen maar van weg om vervolgens de volgende dag toe te slaan.

      Verwijderen
  2. Vreselijk!!! Echt. Wat erg. Ik wist niet dat slakken dit konden aanrichten. Wat jammer van de plantjes die je van je zoon en schoondochter kreeg. Ik leef met je mee.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ergens gelezen dat als je halve sinaasappelhelften (uitgeperst) neerlegt de slakken erin kruipen en verdoofd raken. Geen idee of het werkt maar makkelijk te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet of er een duivenmelker in je buurt woont, maar slakken kunnen niet tegen duivenpoep. Als je een cirkel om je planten maakt met duivenpoep gaan slakken hier niet overheen omdat ze door de ammoniak in de ontlasting oplossen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet dat ik weet, maar kan altijd op zoek gaan naar een duivenmelker. Eerlijk gezegd had ik hier nog nooit van gehoord. Mocht ik volgend jaar nog ´zin´ hebben in een moestuintje, dan ga ik dit zeker overwegen. Dank je wel voor de tip!

      Verwijderen