donderdag 21 juni 2012

Afscheid...

... nemen doet pijn. Ik ben net terug van Schiphol en als alles goed is zijn zoon, schoondochter en kleinkind nu een uurtje in de lucht. Nog 12 uur non-stop te gaan en dan zijn ze weer thuis.

Helaas heb ik ze alleen weggebracht. Echtgenoot had ook wel mee gewild, maar ze hadden zoveel bagage, dat ons Golfje helemaal vol zat. Na het afscheid op Schiphol, terug bij de auto, stond daar een lege maxi cosy op de achterbank. Toen heb ik nogmaals flink gejankt, zo ook bij het afscheid nemen. Bah, wat blijft dat toch een verschrikkelijks iets... . Ik had zo'n zin om snoep of ander zoete zooi te kopen, maar kon mezelf gelukkig tegenhouden. Zou daar alleen maar verdrietiger van zijn geworden, bedenk ik me nu  achteraf. Thuis dan maar een glas eigen pepermunt thee en een mandarijn genomen, ook lekker zoet.

Wanneer gaan wij weer hun kant op? Ik weet het niet. Het liefst willen we elk jaar. We moeten eens kijken hoe het met het werk van echtgenoot geregeld kan worden. En wat de vliegtickets kosten.

In huis zijn alle sporen nog te vinden. Box en kinderstoel staan nog in de kamer, speeltjes, slabbetjes en wat al niet meer. En..., niet te vergeten, het is vreselijk stil!

Gelukkig hebben we de foto´s ( wel honderden), om nog lang na te genieten.

5 opmerkingen:

  1. Het lijkt me zeker heel verdrietig om weer afscheid te moeten nemen ,tenslotte wonen ze niet bepaald naast de deur.Gelukkig hebben jullie een fijne tijd om weer op terug te kijken en heel veel foto's
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dát een leuke foto!
    Ik hoop dat je tegen een leuke ticketaanbieding aanloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Bloem: Helaas zijn er geen ticketaanbiedingen die kant op. Waar we wel rekening mee moeten houden zijn de speciale dagen in China, bv. rond Chinees nieuwjaar en als er belangrijke beurzen zijn waar heel de wereld op af komt, dan zijn de tickets heel veel duurder, zo ook in de vakantie periodes van Nederland.

      Verwijderen
  3. Wat een schattige foto, zeg! Afscheid nemen is altijd zwaar en dan is de afstand enorm balen. Hopelijk zien jullie elkaar snel weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige foto! Koester de mooie momenten.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen