zondag 20 mei 2012

Rommel

Ik word soms gek van de zooi om mij heen. Oplossing: gewoon opruimen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Neem onze eettafel, hier eten wij aan, staat/ligt bijna helemaal vol, is niet echt uitnodigend om je bord 'tussen' te zetten. Maar ik kom niet van die zooi af. Dan is er dit en dan weer dat.

Vandaag moet het maar eens gaan gebeuren. Vanochtend om voor 6 uur alweer wakker en heb tot half 8 liggen lezen. Hup uit bed gelijk begonnen om administratieve dingen te verwerken via computer cq op te ruimen. Nu ligt dit er nog. Een beginnetje is gemaakt:



Gisteravond at jongste zoon bij ons: naaimachine van tafel, stoel leegmaken en alles op de grond neer zetten. Zo gaat het continue: van de tafel op de grond en vice versa.

Wat ligt en staat er zoal: naaimachine, broeken van moeders waar wat herstel werkzaamheden aan zitten, op de grond een aantal sokken waar kleine gaatjes in zitten, een breiboek van zus om een bepaalde breisteek te kopieeren (gewoon effies doen en boek weer teruggeven, voorlopig kom ik denk ik ook niet aan breien toe), post uit Zweden van een onbekend persoon geadresseerd naar ons adres (zucht, wat doe je daar weer mee), rekenmachine, camerahoesje, telefoonoplader en een stapel paperassen wat gesorteerd en in ordners (of mischien weg kan) moet.

Nee, vandaag niet wandelen, niet in de tuin rommelen, maar de tafel opruimen en ook dus achter de naaimachine.

Ik hoop dat jullie iets leukers te doen hebben..., fijne zondag.

2 opmerkingen:

  1. Tja ben ook een echte rommelkont!! en ik maak me niet gek meer daar over.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verkeerd geadresseerde post: adres doorhalen (nog wel leesbaar) en ernaast zetten 'onbekend op dit adres' en weer teruggooien in de brievenbus.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen