donderdag 31 mei 2012

Muggen en wondermiddel?

Nee, niet die in de lucht vliegen, maar die inmiddels op je voorruit plakken.

Zondag reden wij over de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen. Het was de hele weg: tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik. Dit ging 30 km lang door. Ook gingen we 's avonds nog eens terug. Je snapt waarschijnlijk wel hoe de voorkant van de auto eruit zag en de vooruit was vergelijkbaar met matglas.

Op de heenreis zei ik tegen echtgenoot, dat we de volgende dag maar vroeg uit bed moesten gaan om de auto, als deze nog nat is van de dauw, schoon te maken. Haha, mijn ouders deden dat vaak op zaterdag (geeuw...). Echtgenoot keek mij aan of ik wel goed spoorde. Ja we kunnen ook wachten tot alles lekker vast zit en ons een slag in de rondte poetsen om die auto schoon te krijgen, puf even maar niet aan denken. Goede voornemens, waar dus niets van terecht kwam. Zelf was ik wel vroeg wakker, maar heb mijn boek uit gelezen en echtgenoot heeft gewoon uitgeslapen.

Het viel niet mee om tegen de zon in nog wat door de voorruit te zien en gisteravond moest het er dan toch maar van komen. Maar waar haal je die zooi ermee af, zonder er veel werk van te maken? Ik nam een spuitfles d.asty en een schuursponsje mee naar buiten en begon flink te spuiten. Aha, daar was de overbuurvrouw, even vragen wanneer zij met vakantie gaan. Zo stonden we 10 minuutjes te kwebbelen en inmiddels spoot ik nog eens wat op de voorruit. Buurvrouw keek naar de fles en vroeg of dat dat werkte. Geen idee, is nog een verrassing. Dus veegde ik met het oude schuursponsje over de voorruit en wat gebeurde daar? Precies..., voorruit schoon! Voila, gewoon lichtjes overheen gaan en klaar is Kees (ik dus). Droog lappie erover en we hebben het nergens meer over. Wie had gedacht dat dat flesje van de W.ibra ook goed was als muggenverwijderaar?

Oja de rest van de auto ziet er ook niet uit, maar dat mag echtgenoot aankomend weekend doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen