dinsdag 22 mei 2012

Aankoop kleding

Vorig jaar heb ik 3 kledingstukken aangeschaft, nl een badpak (van €89,95 voor €45,00), een winterjack (€49,95) en een BH (€82,95). Niet het goedkoopste van het goedkoopste maar het moet 100 % goed zitten bij mij en de kleur vind ik al net zo belangrijk, zo niet? Dan koop ik ook niets. Mijn lat ligt dan ook wel hoog. Mijn BH  is van P.rima D.onna. Helaas is deze nooit in de opruiming, want het is een model dat elk seizoen weer terug komt. En jammer genoeg maar in 3 kleuren verkrijgbaar nl, zwart, wit en huidskleur. Ik ga dus voor de eerste 2 kleurtjes. De jas had ik nodig toen we in december naar China gingen. Mijn andere jas  is iets te klassiek en te lomp om mee te nemen op vakantie. Daar ik nogal secuur ben wat kleur betreft, liep ik bij de Appie tegen 'mijn' kleurtje aan, jawel paars met rose afgezet. Een mooi jack in  koele heldere kleuren. En... de mouwlengte was oke, want vaak zijn deze voor mij te kort.  Een passend badpak is ook wat moeilijk te vinden omdat ik een iets langer bovenlijf heb dan gemiddeld. Maar er was er wel 1 en ook nog in het zwart/ wit, dus helemaal goed.

Dit jaar heb ik ook niet zoveel nodig. Op mijn lijstje: wandelschoenen, zomer jas en een BH.
Ik ga er vanuit dat ik de wandelschoenen niet afgeprijsd kan aanschaffen en de BH weet ik ook al wat die kost. Maar die zomerjas hoop ik toch in de opruiming te kunnen scoren. Voor de rest kan ik nog jaaaaren vooruit met mijn kleding.

Vorig jaar januari ben ik gestopt met mijn eigen kledingzaak en heb toen nog het een en ander voor mijzelf ingeslagen.  Op een gegeven moment werd er flink afgeprijsd en toen wij van 50% naar 75% korting gingen, heb ik een aantal kledingstukken voor mijzelf eruit gehaald, zowel voor de zomer als voor de winter. Ook heb ik nog bewust extra shirts ingekocht, die 'mijn' kleuren zijn. Ik heb de mazzel dat ik een wat klassiek typetje ben, dus ik zit niet aan 'mode' gekoppeld. Het goede model in de goed maat en kleur en je kunt alles combineren.

Maar wat heb ik gisteren toch gedaan? Ik heb een vest gekocht wat ik dus niet van plan was en al helemaal niet nodig had! Ik kom normaal gesproken helemaal niet in kledingwinkels, maar ik was met mijn ouders op stap om hen bij te staan met de aanschaf van iets nieuws. En daar kwam ik dat leuke rose vest tegen.

Ook al heb ik het niet nodig, ik ben er wel heel erg blij mee, maar voel me toch een ietsje schuldig...

4 opmerkingen:

  1. Mwa, je mag jezelf best een keertje tracteren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed geslaagd dus,maar jeetje wat een prijs voor een bh ,ik dacht dat ik duur was met mijn 40 euro!! En dan blijken ze toch niet goed te zitten grrr.Het ''probleem'' met dat wat lange bovenlijf ken ik gaf altijd problemen met jurkjes en alles waar riempjes om gedragen werd.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elisabeth, Tis idd een beste prijs, maar hij zit super goed en ze blijven heel goed. Het is de eerste uitgave, maar ik doe er ook een hele lange tijd mee en dan valt het wel mee.

      Verwijderen
  3. op de site van de ANWB staan mooie, afgeprijsde, wandelschoenen
    goed weekend, merel

    BeantwoordenVerwijderen