maandag 30 april 2012

Koninginnedag

Ik had een andere Koninginnedag voorgesteld, maar soms loopt het anders. Vandaag was ik de hele dag alleen, echtgenoot moest vandaag werken. Nou ja moest...

Er werd vrijdag gevraagd wie er op Koninginnedag wilde werken. Echtgenoot kreeg een telefoontje of hij ajb wilde werken, want je kunt begrijpen dat er niemand had gereageerd.Tja... vaak overleggen we dit soort dingen wel even samen, maar echtgenoot had zelf besloten om het maar te doen. Hummm...
Het betekende wel dat hij zondagavond al weg moest.

Nu ook maar hopen dat zijn baas een beetje makkelijker wordt als wij eens buiten het seizoen naar China willen, om zoon en zijn gezinnetje te bezoeken, want in het hoog seizoen betalen we de hoofdprijs. Het moet dan maar van 2 kanten komen lijkt mij.

Wat doe je dan zo´n dag alleen? Ik had met echtgenoot wel naar de vrijmarkt in ´het dorp´ willen gaan, maar alleen? Nee, daar had ik totaal geen zin in. We hebben ook niet iets nodig om naar opzoek te gaan. Dus de keuze was makkelijk. Ik ben thuis gebleven en heb alle keukenkastjes uitgemest en schoongemaakt. Tussendoor natuurlijk wel naar de koninklijke familie gekeken op tv.

Ik heb een boel weggegooid. Normaal gesproken gooi ik produkten die over de houdbaarheids datum heen zijn, niet direct weg. Maar nu heb ik echt goed gekeken wat de ingredienten waren en alles waar E toevoegingen in zaten en over de datum waren heb ik weggeknikkerd. Ook kwam ik nog wat plastic spullen tegen uit de caravan die we vorig jaar hebben verkocht. Was ik allang weer vergeten dat die nog in de kast stonden, dus die kunnen naar de kringloop.

Graag had ik nog wat in de tuin willen wroeten, maar na het grasmaaien heb ik het opgegeven, want het was bloedje heet vanmiddag (is het mooi weer, is het ook weer niet goed!).

Al met al een saaie koninginnedag, maar wel met schone, opgeruimde keukenkastjes.

3 opmerkingen:

  1. Nou, dat noem 'k een opgeruimde dag!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms gaat het echt heel anders dan je had gedacht. Maar je hebt je wel enorm nuttig gemaakt als ik het zo lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker productief dagje! Wij waren Nederland ontvlucht en zijn de grens overgetrokken waar we geslaagd zijn voor behang voor het nieuwe huis.

    BeantwoordenVerwijderen