donderdag 12 april 2012

Kleur bij het gezicht

Dinsdag 10 april,  las ik bij LLMM Back to basics voor de 'rijken'?, dat mensen waarvan zij weet dat ze het niet super breed hebben niets lijken te veranderen aan hun levensstijl.

Dit zette mij aan het denken toen ik van de week de nieuwsbrief van 'Genoeg'  aan het lezen was. Door te klikken  en te klikken, klikken en ga zo maar door, kwam ik ergens op een pagina, waar gratis (huishoudelijke) spullen door de minima gehaald kunnen worden. Een mooi initiatief. Maar dan bekijk ik verschillende foto's en zie daar de vrijwilligsters en potentiële nieuwe eigenaressen van die goederen op de site afgebeeld staan. En wat mij dan zo opvalt is dat die ( in dit geval) dames er zo onverzorgd uit zien.

Over het algemeen hebben ze een flink overgewicht en ziet de kleding er ook niet erg passend/gekleurd uit. Ik vind dit zo jammer. Je mag toch laten zien dat je vrouw bent? Waarom moet je, ook als je niet veel te besteden hebt, er zo onverzorgd uitzien?

Nu niet direct gaan stuiteren bij het lezen van dit blogje, ik weet ook heel goed ( als gewezen eigenaresse van een kleding winkel) dat aan nieuwe kleding een behoorlijk prijskaartje hangt.

Maar een kam door je haar kost toch niets? En waarom niet een beetje kleur in de kleding? Hoe vaak zie je niet iemand lopen met van die camel kleurige trui aan? Dit is zo'n foute kleur, voor de meeste mensen. Als je al een beetje kleur in je gezicht hebt, dan wordt dat gelijk teniet gedaan. Deze kleur tref je dan ook heel vaak in de uitverkoop, gewoon omdat die kleur de meeste mensen erg grauw maakt. Dan zijn er mensen die deze kleur in de uitverkoop kopen, omdat het goedkoop is. Vervolgens komt men dan met een stapel kleding thuis, helemaal blij want het was afgeprijsd, maar vaak belanden deze truien met prijskaartje en al bij de Kringloop.

Vaak durft men niet iets meer kleur te dragen omdat men bang is om op te vallen. Dit heb ik zo vaak gehoord... Daarom wordt er vaak gekozen voor de rustige kleuren. Maar doordat je verkeerde kleuren draagt, val je juist meer op omdat je of alle kleur uit je gezicht kwijt bent, of je gezicht die kleur aanneemt, waardoor je gezicht lijkt te verdwijnen in je kleding. Snap je het nog?

Voorbeeld: Als ik okergeel (ook een moeilijke kleur) bij mijn gezicht zou dragen, dan ziet mijn gezicht er helemaal geel uit, net zo als het kledingstuk. Mijn gezicht 'verdwijnt' dan. Stel je voor,  als je zo binnen komt voor een sollicitatie gesprek, heeft men niet het idee dat er iemand, maar iets binnenkomt.

Ik draaf weer te veel door, sorry, ik kan eindeloos over kleur (helemaal mijn ding) praten en in dit geval schrijven. Maar waar ik eigenlijk naar toe wilde (schrijven), ook al heb je niet veel te besteden, je kunt toch wel een beetje voor jezelf zorgen? Die kam door je haar, een beetje mascara op om je ogen iets meer te laten spreken of een ietsje lippenstift? Dit kan ook al zoveel wonderen doen. Misschien ligt en nog ergens een leuke gekleurde ketting of een sjaaltje? Breng kleur bij je gezicht, laat zien dat je er bent!

2 opmerkingen:

  1. Laat zien dat je er bent... Het is inderdaad waar wat je schrijft. Gelukkig gaat er bij mij wel altijd een kam door mijn haar, maar qua kleding... ik kies dus ook altijd voor zo min mogelijk kleur om niet op te willen vallen. Maar dat komt dan door het verleden dat vooral uit pesten bestaat waardoor ik enorm onzeker ben geworden en gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er leuk uit zien hoeft niet veel te kosten. Ik koop bij de Wibra en Zeeman, en tweedehands op eBay en ik zou willen beweren dat ik er toch heel behoorlijk uit zie! En inderdaad een kam door je haar kost geen geld.

    BeantwoordenVerwijderen