maandag 26 maart 2012

Gesloopt

Zondag de verjaardag van mijn moeder gevierd. Vandaag is ze 78 jaar geworden. Maar niet handig omdat op maandag te vieren.

Ik was flink gesloopt, kon het ene been bijna niet meer voor het andere zetten. Opgezette voeten die klem in de laarzen zaten. Maar goed het was gezellig en moeders heeft een leuke dag gehad.

Vorige week vrijdag met mijn moeder het boodschappen lijstje in orde gemaakt. Eerst maar eens gekeken wat er allemaal nog in huis was. Mijn zus bakt altijd de appeltaarten en deze keer heeft zij ook een kwarktaart erbij gemaakt. Daarbij heeft zij ook nog 2 hartige taarten gemaakt. Zaterdag heb ik alle boodschappen in huis gehaald en een grote pan tomatensoep, zonder pakjes en zakjes, gemaakt. Voor een oom, die geen ui en prei mag hebben, een apart pannetje. Zondag ochtend alle broodjes gesmeerd en belegd.

Moeders wil geen ingedeukte bolletjes..., dus zorgvuldigheid was geboden! Elk bolletje is met liefde opengesneden, besmeerd en belegd.

Om 10.15 uur stapte de eerste gast binnen en om 16.00 uur was iedereen weer weg.  21 volwassenen en 2 achterkleinkinderen zijn er op bezoek geweest. De klein- en achterkleinkinderen van mijn ouders hebben bijna alle tijd in de tuin doorgebracht. Het was uit de wind in de zon prima vertoeven. Er was er zelfs nog eentje verbrand, oei, zo rood!

Jongste zoon had s'ochtends bij oma skype op de laptop geïnstalleerd en wij hadden van thuis onze webcam en headset meegenomen, want als verrassing belde oudste zoon vanuit China via skype. Zo heeft iedereen onze schoondochter en kleinzoon kunnen bewonderen.

Verrassing geslaagd en mijn ouders hebben een leuke dag gehad. Om 18.00 uur was het huis weer in 'oude staat' hersteld.

3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd en wat leuk dat oma en opa hun achterkleinkind zo konden zien.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! En wat een prachtig cadeau dat ze via skype haar achterkleinkind heeft kunnen zien. Daar zal ze vast van genoten hebben en het nog lang over hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je moeder. En wat een leuke verrassing. Ik ben niet de enige die niet van ingedeukte bolletjes houd. Hahahaha..... heerlijk om dat te lezen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen