dinsdag 6 maart 2012

Doelen week 10

Ik heb lang nagedacht of ik ook een doelenlijstje voor een jaar ga opstellen, zoals een aantal andere bloggers. Maar eigenlijk weet ik nu al dat dat voor mij niet gaat werken. Een jaar vooruit plannen..., een jaar tegenaan hikken, want dat zal het voor mij worden. Daarbij ben ik een kanjer om taken uit te stellen, richting deadline zeg maar. Soms werkt die deadline wel goed. Ik moet dan gericht denken over thema's die ik ga behandelen voor ...(mijn werk). Er is dan geen ruimte meer om weg te dromen, punt. Dan werkt dan wel weer goed.

Maar er zijn andere taken die zich makkelijk laten opschorten. Daarom ga ik een week-doelenlijstje maken, zodat ik alles goed kan overzien en snel kan ingrijpen als het uit 'de hand dreigt te lopen'.

Mijn week zal van dinsdag t/m maandag lopen. Waarom? Op maandag heb ik altijd een hele volle dag en daarom start mijn week voor deze doelen op dinsdag.

Mijn doelen voor deze week zijn de volgende:
1: vitrage in woonkamer korter maken
2: ramen binnen in woonkamer en keuken lappen, daarbij al het houtwerk van alle draaiende ramen+ deuren stof- , zand- en rag vrijmaken
3: elke avond voor 23.30 uur naar bed
4: deze week 1 kilo afvallen
5: voor boodschappen doen geen auto gebruiken, maar de fiets.
6: max. € 50,00 aan boodschappen besteden (dit wordt creatief nadenken!)
7: 1 x 1 uur stevig wandelen, 1 x 1/2 uur op de home trainer.

Naast de gewone dagelijkse bezigheden en werk, ga ik er voor om deze punten met een positief resultaat af te werken.

6 opmerkingen:

  1. ga ik ook doen 1 kilo afvallen, en de ramen moeten ook nog gelappen worden. Het zonnetje schijnt hier nu heel leuk maar je ziet echt alles. Succes met je lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor een jaar plannen werkt voor mij ook niet. Ik doe het nu per maand maar ook dat benauwt met soms. Maar tot nu toe is het wel gelukt. Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk lijstje! Met doelen die op mij ook echt haalbaar overkomen. En door dat lopen, val je die 1 kilo vast ook makkelijker af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Da's een nuttig lijstje, kom je mijn ramen ook doen??? 'k heb ze al drie weken in de planning.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Juist ja, kampioen knopjes klikken waar ik niet op moet klikken dus mijn hele reactie gewoon in 1 keer weg.
    Maar het kwam er dus op neer dat ik je succes wens met alle doelen. Eigenlijk moeten de ramen hier ook nodig gelapt worden, maar aan de andere kant vind ik het wel best. Geen zin om nog wat energie te steken in dit huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grote plannen kun je ook het beste in kleine hakken. Die van een jaar zijn slechts streefplanningen. Ik heb het liefste weekplanningen en die verdeel ik naar dagplanningen. Als ik het niet gehaald heb, is er nog geen man over boord. Komt het weer gewoon bij de volgende week of die erna of verder weg :-)

    BeantwoordenVerwijderen