woensdag 28 maart 2012

Daar zit een luchtje aan.

Heerlijk, dit mooie weer. Nog fijner is het om de was buiten te hangen. Geen stof en extra vocht in huis, wat wil je nog meer.

Maar..., hier zit een luchtje aan. Vorige week hadden we ook vele mooie dagen en op een zo'n dag was het weer tijd om een was te draaien. Toen ik naar buiten stapte, rook ik een geurtje, die je niet in flesjes zult tegenkomen. Humm, men was ergens aan het gieren. Wij wonen aan de rand van onze woonplaats en buiten de bebouwde kom, kom je hier de agrarische sector tegen. Voornamelijk landbouw en her en der een beetje veeteelt.

Maar de was wil prima drogen als het droog is. Dus trok zoonlief de volgende dag zijn schone shirt onder zijn overhemd aan.
'Zoon': Ma, deze lag gestreken op mijn bed, maar ruikt niet fris. Heb je mijn vuile shirt alleen maar gestreken?
'Ik': Ja hallo, wat denk je wel, ik heb wel meer te doen. Onze buren verderop,  zijn met de voorbereidingen bezig voor het nieuwe pootseizoen.
'Zoon' Nu maar hopen dat het geurtje er snel uittrekt.

Ik heb hem er niet meer over gehoord, dus het zal wel meegevallen zijn, of hij heeft voldoende deo gespoten, die mogelijkheid bestaat ook nog.

Vandaag weer hetzelfde, het aroma kwam mij tegemoet, toen ik de deuren opendoet! (sorry, deed rijmt niet). Nu hangen de handdoeken te drogen. Ik ben vanmiddag pas om 18.00 thuis, nu maar hopen dat ze niet de hele dag aan het gieren zijn. Maar wel lekker, de handdoeken worden hard, dat droogt zo goed af en we hebben gelijk een goede massage na het douchen. Jaren geleden zou ik er nog een flinke scheut wasverzachter achteraan gegooid hebben, maar dat is verleden tijd.

Gebruiken jullie nog wasverzachter?

2 opmerkingen:

  1. Nee hoor, hier komt er geen wasverzachter meer in. Zodra het kan gaat de was naar buiten.
    Maar hier hetzelfde probleem als bij jullie: gierende boeren. Heb het wel eens gehad, dat je na het douchen afdroogt en denkt.... bah dat stinkt. Heeft die handdoek dus in de gierlucht gehangen! Nou ja, beter dan in de rook van een grote fabriek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De schoorsteen van mijn buren komt op mijn plaats uit. Zij stoken iedere dag in hun open haard. Gevolg is dat mijn was altijd naar roet ruikt en de dieren die binnenkomen stinken ook naar rook.
    Nu vind ik gier ook niet zo lekker natuurlijk. Ik zou het toch prefereren boven iedere dag deze rook. Ik heb niks tegen open haard, maar wel als het iedere dag mijn richting opwaait. Ik ruik het zelfs in bed want het komt door de muren heen en kieren heen (daar slaat de rook op, is ongeveer 2 meter ervandaan). Vaak moet ik ervan hoesten. Lekker hoor open haard :-)

    Consuminderblog

    BeantwoordenVerwijderen