woensdag 7 maart 2012

Au... dat zadel!

Ik heb mezelf wat opgelegd deze week!

Vandaag moest onze auto naar de garage voor de jaarlijkse keuring. Niets bijzonders, dat komt elk jaar weer terug. Vorige jaren liet ik mij altijd weer thuis brengen door een medewerker van die garage en kwam men mij eind van de middag weer halen. Maar ik wil deze week ( en ik hoop meerdere weken) de auto minimaal gebruiken, dus heb ik de garage gevraagd of ze een leen fiets hebben. Jawel, een mountainbike. Oke, geeft niets, als hij maar fietst. Helaas had deze fiets geen slot, dus ik durfde er niet mee langs de markt wat ik wel in de planning had. Dan eerst naar huis (4km). Maar ik kreeg na een paar meter al zo'n zere kont (sorry voor het woord). Help..., elk hobbeltje voelde ik, auuuu!!!! Dat is toch wel een heel vrouw onvriendelijk zadel. Ik vraag mij af hoe Marianne Vos het voor elkaar krijgt om 5 x wereldkampioen te worden. Zij moet toch ook elk hobbeltje voelen? En Leontien van Moorsel? Zij heeft toch ook aardig wat kilometers in de benen, of op (in?) haar zitvlak? Voor het gemak ga ik er maar vanuit dat de zadels van een 'wielren fiets' en een mountainbike zo ongeveer wel gelijk zijn. Ik neem mijn petje af voor deze en al die andere dames die veel kilometers wegtrappen op zo'n fiets!

Thuisgekomen heb ik deze fiets omgeruild voor mijn eigen bike. Maar o, wat heb ik een heerlijke fiets, zo'n stevige Gazelle, op mijn maat en met 'mijn' zadel. Met plezier ben ik naar de markt gefietst om een blauw bandje te kopen bij de knopen, garen en bandjes kraam.

Maar vanmiddag..., die fiets moet toch terug, dat gaat pijn lijden worden, of zal ik er een klein kussentje opleggen...?

4 opmerkingen:

  1. Lekker dat je op deze manier je eigen fiets weer zo waardeert. het is net als vakanties als je thuis komt waardeer je je eigen huis weer zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien de volgende keer je eigen fiets in de kofferbak laden?
    Manlief heeft de auto mee naar het werk, dus ik doe alles op de fiets. Niet altijd mijn favoriete hobby, want met regen en harde wind baal ik er flink van. Maar nee, er komt geen tweede autootje, want ik zie de bui dan namelijk al hangen. Dagelijks voor taxi spelen bij mijn schoonouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahahaha, ik zou mijn auto thuis laten brengen en de meneer van de garage terug laten fietsen!!!!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tjee..., dat ik daar zelf niet ben opgekomen, (grinnik)! Ik heb me ook nog flink nat laten regenen ook vanmiddag, maar gelukkig had ik wind mee!

      Verwijderen