zaterdag 4 februari 2012

Zo mooi, maar zo koud

Als ik naar buiten kijk zie ik een ansichtkaart, zo mooi. De lucht is strak blauw. De zon doet z'n best om de woonkamer binnen te komen en gelukkig hoeft daar de deur niet voor open.

Het was bij ons vanochtend -20. In onze provincie zijn vannacht de koudste temperaturen gemeten, -22,3 en -22,8, brrr...

Wij laten de centrale verwarming nu 's nachts op 16 staan, zodat deze een paar keer aanslaat. Helaas wordt de radiator op onze slaapkamer niet warm. De leidingen in de vloer die naar de radiator lopen zijn wel warm.
Tja, afgelopen voorjaar is de radiator er door verf werkzaamheden af geweest. Ik hoop niet dat we daarmee de boel hebben afgesloten..., of zo.
We hebben de kachel al bijgevuld, alle radiatoren ontlucht en nog werd hij niet warm. Toen alle radiatoren in huis dichtgedraaid en de verwarming op vol vermogen (op aanraden van de installateur) , helaas nog geen resultaat. We hadden wel mooie bloemen op de slaapkamer ramen.

N.a.v. mijn blogje van gisteren: de appeltaart was heerlijk, ook al waren de appeltjes bevroren geweest.Vanmiddag ga ik de rest van de appels tot maken.

Fijn weekend allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad erg mooi. Ik zie overal mooie plaatjes voorbij komen. Het heeft wel wat, die sneeuw.

    Ik hoop dat je er intussen warmpjes bijzit.
    Geniet van je zondag.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    Ik heb dit in mijn vorige huis ook een keer gehad, ik dacht dan zal
    dat ding wel kapot zijn, totdat er eens een keer een expert naar keek die zijn oh voetventiel zit dicht gedraaid open gedraaid en hij deed he weer, misschien een tip voor jullie?

    BeantwoordenVerwijderen