donderdag 23 februari 2012

Weer afscheid nemen

Gisteren aan het einde van de middag, oudste zoon weer afgezet op Schiphol, hij gaat weer naar zijn gezinnetje in China.  Vanaf zaterdagavond was hij in Nederland. Nu heb ik hem al zo vaak weggebracht, maar aan afscheid nemen kan ik nog steeds niet wennen.

Vandaag ga ik alles in huis maar weer opruimen. Als oudste zoon zo komt aanwaaien, laat hij altijd flinke sporen achter. Maar hij was hier maar een paar dagen, dus ik heb er maar niet te veel van gezegd, behalve zijn grote koffer, die wilde ik perse niet in de kamer hebben.

Ook had hij mijn oplader al weer te pakken om in zijn koffer te stoppen. Gelukkig zag ik dat op tijd, dus legde hij die weer netjes terug. Net voor vertrek moesten er nog bepaalde spullen voor het thuisfront gekocht worden. Snel alles inpakken, op de weegschaal met de koffer, alles dicht ritsen en wegwezen.

Ja dan kom ik weer thuis, ga het bed afhalen en wat ligt daar op de grond? Juist, zijn oplader..., zucht. Er is altijd wel wat wat meneer vergeet. Ach, zo erg is het ook weer niet, opladers verkopen ze ook in China en waarschijnlijk een heel stuk goedkoper dan hier.

In mei hopen we het complete gezinnetje weer in Nederland te ontvangen, dat gaat weer een boel geduld vragen.

3 opmerkingen:

  1. Dat afscheid nemen lijkt me best moeilijk,maar in mei komen ze weer bij je .Lijkt me best moeilijk als je kind zover weg woont
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat ze in mei weer komen met zijn allen. Leuk om naar uit te kijken....en dan is het ook heerlijk lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd moeilijk, afscheid nemen. Maar in mei zie je het gezinnetje weer. Straks kun je weer gaan aftellen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen