dinsdag 21 februari 2012

Verzekeringen

Onlangs hebben we bij de R.abo onze hypotheken goed doorgenomen, lees hier. Eind deze week nemen we de beslissing op welke hypotheek we gaan aflossen.

Na de hypotheek vonden we het tijd om de verzekeringen op te schonen. Dat kwam eigenlijk omdat we begin februari ons 2de autootje ( ja ik weet het, we hebben 2 autootjes) van bouwjaar 1995 hebben ingeruild voor een jonger/zuiniger exemplaar. Dat was het moment om met de verzekering een uitgebreid gesprek te hebben over de mogelijkheden. Er werd ons daarom een bezoek aangeboden door een adviseur. Normaal gesproken heb ik het daar niet zo op, maar ik wilde toch alles eens goed uitzoeken, dus gaf ik groen licht voor een afspraak.

Vrijdag jl was het zover. Net voordat de verzekeringspersoon kwam, kreeg ik telefoon van Icare, over mijn ouders. Dat zal je altijd zien. Hang je aan de telefoon, gaat de voordeur bel. Oke, ik moest die mevr. van Icare spreken, dus de meneer heeft even mee kunnen luisteren.

Nu hebben wij al onze verzekeringen: woning, inboedel, wa, auto's en reis, bij Unive lopen. De meneer vroeg gelijk of wij ook lid zijn van Icare en dat is het geval. Wist je dat je dan 5% korting krijg op je verzekeringen van Unive? Een lidmaatschap van Icare kost € 19,50 per jaar en dat verdien je zo heel dik terug. Jammer dat we dat niet een aantal jaren eerder hebben geweten. Ik heb deze meneer gelijk gezegd, dat wij niet op zoek zijn naar nog meer verzekeringen, maar dat zijn komst als doel heeft om ons maandbedrag te verlagen. Gelukkig krijgt hij geen provisies over de verzekeringen (zei hij), dus ging hij 'meedenken'.
(Vroeger heette Icare volgens mij het Groene Kruis. Wij zijn daar al 32 jaar lid van en eigenlijk schrok ik begin deze maand wel van die € 19,50 wat automatisch werd afgeschreven.)

Door onze andere autoverzekering iets te wijzigen  en die 5% korting, gaan we tussen de € 10,00 en € 11,00 minder betalen per maand. Dat vond ik een mooie score. Het liefst zou ik die reisverzekering ook  niet hebben, maar wij zijn eind december naar China geweest en het was voordeliger om een doorlopende af te sluiten, dan een losse. We zitten een jaar vast aan de doorlopende reisverzekering en na dat jaar kunnen we maandelijks de verzekering opzeggen. Wat dat betreft is er wel veel verbeterd de laatste jaren.

Als alle nieuwe polissen weer binnen zijn, ga ik de oude zooi allemaal versnipperen. Heerlijk, de hele map opschonen, er zaten zelf nog paperassen van 1995 tussen. Voorheen durfde ik dat allemaal niet weg te doen, maar ook dat heb ik eens goed door besproken met deze meneer.

Alles is helemaal duidelijk, weer een beetje meer ruimte in de kast en in het hoofd.

1 opmerking:

  1. Dat is fijn! Een bedragje minder kwijt per maand en ook nog eens meer ruimte in huis en je hoofd :) Hier mag ook nog veel weg, maar ik hik er ook een beetje tegenaan. Ach dat komt wel!

    BeantwoordenVerwijderen