donderdag 16 februari 2012

Te veel consuminderen!

Vorige week zaterdag gingen jongste zoon, echtgenoot en ik met de auto weg. Zoon bestuurde de auto, echtgenoot zat er naast en ik had achter echtgenoot plaats genomen. Onderweg zat ik mij nog op te tutten, want daar had ik thuis geen tijd meer voor. Met een doosje oogschaduw, dat inmiddels erg verkruimeld was, in mijn hand stootte ik echtgenoot aan om naar iets te kijken wat ik buiten zag. Tegelijkertijd kieperde mijn potje oogschaduw leeg. Een korte discussie volgt:

Ik: He wat zonde, al mijn oogschaduw is uit het potje gevallen.
Zoon: Koop een nieuwe.
Ik: Dat was nog niet de bedoeling ook al waren het allemaal kruimeltjes..., het was nog lang niet op.
Zoon: Nu dus wel.
Ik:  In bespaar tijdperk komt dat niet zo mooi uit.
Zoon: Even een vraagje, wat doen die 2 emmers water onder de douche als jij gedoucht hebt?
Ik: Dat... uhhh... water vang ik op als ik douche, dat loopt dus niet de afvoer in en kan weer voor het toilet doorspoelen gebruikt worden.
Zoon: Nee he..., jij en nog meer mensen zorgen er op die manier voor dat we nooit uit die crisis komen. Koop gewoon eens een keer wat.
Ik: Als ik het niet nodig vind, dan koop ik gewoon niets. Simpel.

Gisterenavond komt zoon thuis uit zijn werk. Ma? Weet je nog waar we het in de auto over hadden? Ja, dat wist ik nog. Zoon: Waarschijnlijk heb jij het ook al gehoord en ik had toch gelijk, er wordt teveel geconsuminderd! Gevolg: recessie!

Ja, dat had ik ook al gehoord. Sorry Nederland, maar wij houden de hand voorlopig nog even op de knip.

2 opmerkingen:

  1. Hoe oud is je zoon?! Ik ben onder de indruk. Studeert hij soms economie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @) Vlijtig Liesje: Zoon is 26 jaar. Hij heeft helaas niet gestudeerd, is 3de jaar MBO afgehaakt. Heeft nu een baan op HBO niveau (pittig voor hem, maar een mega uitdaging).

      Hij heeft er letterlijk voor gezorgd dat we niet jaren eerder in de recessie terecht gekomen zijn. Zoon heeft altijd gezorgd dat al zijn geld op kwam: moest rollen volgens hem :-(( Totdat hij ondekte dat je zonder geld eigenlijk niets kunt doen.

      Verwijderen