vrijdag 24 februari 2012

Hypotheek en niet met de billen bloot

Geen cijfers, dat is de belofte die ik echtgenoot heb gedaan, als ik over onze hypotheek een blogje schrijf. Wij hebben binnen onze familie en kennissenkring ruchtbaarheid gegeven over deze blog. En dat kwam omdat wij in december naar oudste zoon en gezinnetje in China zijn geweest. Het was de bedoeling dat men ook het een en ander over dat bezoek kon meelezen.

Prima. Zoals ik hier eens eerder over heb geschreven, hebben wij 2 hypotheken. Graag wilden wij een leuk bedrag aflossen en nu wisten wij eigenlijk niet wat het verstandigste was, ik bedoel, van welke hypotheek af te lossen.

Her en der hebben wij geïnformeerd wat verstandig was, maar niemand die daar een duidelijk antwoord op kon geven. Zo ver waren we zelf ook al. Vanavond was onze belastingadviseur even op bezoek en hij had dezelfde gedachten als wij hadden.

Aflossen van de hoogste rente (5,6%),  zo gaat het maandbedrag flink naar beneden.

Oeps..., € .....,... van de spaarrekening af, dat gaat weer flink sparen worden. Nog meer consuminderen en nog meer proberen te werken. Maar het geeft wel een fijn gevoel, weer extra te hebben afgelost.

1 opmerking:

  1. Slim! Wij lossen ook af op de hypotheek met de hoogste rente. De besparing die dat oplevert stort ik direct weer op de hypotheekspaarrekening, zodat we weer sneller geld naar de bank kunnen overmaken. Liever nu niets merken, maar straks wel, dan dat we ons nu rijk rekenen en later alsnog een probleem hebben.

    BeantwoordenVerwijderen