vrijdag 3 februari 2012

Bevroren appels/ echtgenoot jarig

Stom stom, heb ik de piepers en de uien in de garage voor de zekerheid afgedekt met een oude deken ivm de vorst, ben ik de appels vergeten. Eigenlijk vriest het niet bij ons in de garage, maar de appels zaten in plastic tasjes, lagen op de grond tegen de kanteldeur aan. Ja en net op dat plekje is het heel koud. Dus bevroren appels. Dat is niet zo mooi, want ik weet niet of je ze nog kunt gebruiken.

Vandaag is echtgenoot jarig en standaard staat er dan een appeltaart op het 'menu'. Echtgenoot vindt dat, normaal gesproken, de lekkerste taart. Maar hoe smaken bevroren (ik heb ze nog wel kunnen ontdooien) appels in de appeltaart? (Ik noem het appeltaart, maar eigenlijk is het een appelcake, volgens oud recept van moeders.)

De appeltaart doet het op dit moment prima in de oven, nu de smaak nog. Vanavond mag echtgenoot proeven...

Deze appels heb ik in de boomgaard kunnen redden voordat wij de appelbomen gingen snoeien, om er kachelhout van te kunnen zagen. Ik heb dan ook nog 2 tassen liggen, ook bevroren. Mijn planning was om daar appelmoes van de maken en dat in te maken, want dat doe ik vaker.

Maar zou dat ook van bevroren appels kunnen, blijft de smaak wel goed? Wie kan mij antwoord geven?

3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd !!
    Volgens mij kan het wel en is de smaak niet zo heel anders. Ik doe ook wel eens zelfgemaakte appelmoes invriezen en die is daarna ook gewoon lekker maar wel iets wateriger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd, enne over appels , gewoon proberen en maar zien hoe het uitpakt,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je echtgenoot! Ik hoop dat het een geslaagde dag was.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen