zondag 22 januari 2012

Koffie? Hoofdpijn?

Vorige week zondag heb  ik besloten om maar weer eens van de cafeïne en dan ook maar gelijk van de theine af te blijven. Ik ben een echte koffie-leut en dan alleen filter koffie. Gewoon een koffiezet apparaat, papieren filtertje, koffie, water, een beetje stroom, wat geduld en dan het bijna lekkerste kopje koffie drinken. Eigenlijk dronken wij tijdens onze vakanties de aller-aller lekkerste koffie, nl. lekker ouderwets opschenken met kokend water. Maar... dat kost thuis een beetje te veel tijd.
Tussen de 5 en 8 bekers werkte ik elke dag wel weg.

Die hoeveelheid koffie zorgde ervoor dat ik 's avonds heeeel laat naar bed ging. 's Ochtends niet uitgerust wakker worden, dan maar weer aan de koffie, lekker... Ja, dan is de cirkel weer rond. En door die korte nachten, krijg ik teveel hoofdpijn wat vaak weer migraine aanvallen werden.
Stoppen, stoppen, stoppen, om beter te functioneren. Er zat niets anders op.

Wat ik nu drink? Thee zonder theine, eikeltjes koffie: ik bedoel granen koffie en warm water. Warm water hebben we onlangs in China leren drinken, simpel en best wel lekker.

2 x Voordeel
Eerste voordeel: beter voor mijn gezondheid
Het tweede voordeel? Haha, het scheelt een heleboel in de portemonee. Ik slurpte per week wel een half ponds pak koffie weg.

Mijn hoofdpijn? Daar heb ik de eerste dagen na het stoppen met het koffiedrinken nog wel last van gehad (behoorlijk zelfs). Dat zie ik dan maar als afkick verschijnselen. Ik weet dat ik beter ga slapen dus het gaat wel minderen, weet ik uit ervaring. Maar ik zou zo graag eens 1 maand (het liefst natuurlijk veeeel langer) hoofdpijnvrij willen zijn.

Ook wel eens migraine? Kunnen jullie met eten en of drinken migraine aanvallen verminderen?

2 opmerkingen:

  1. Wel af en toe migraine maar 'k heb nog geen boosdoener (in 't voedingspatroon) kunnen vinden,
    sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het teveel koffie slecht slapen en hoofdpijn.
    Heb een poosje cafeïne vrije koffie gedronken,maar dat vond ik helemaal niets.
    Moet dus toch minder koffie gaan drinken.
    Maar ik vind het zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen