dinsdag 31 januari 2012

Gedoe met televisie

Sinds juni vorig jaar hebben wij een compleet pakket van U.PC. Tevens hebben wij in die periode een nieuwe televisie gekocht. Van het begin af aan was het geluid knudde. Als wij de televisie aan zette, haperde het geluid het eerste kwartier en daarna was het over. Dus wilden wij om 20.00 uur het journaal kijken (en horen), dan was het verstandig om de tv om 19.45 aan te zetten. Je kunt begrijpen dat wij alles behalve blij waren met deze situatie.

Natuurlijk zijn wij terug gegaan naar de zaak waar de tv vandaan kwam. Daar kenden zij het probleem niet, dus hebben wij contact opgenomen met U.PC. Het kon dan wel aan de mediabox liggen, volgens hen. Zij zouden een nieuwe toesturen en dan konden wij onze oude weer retour sturen, bla bla bla.


4 Mediaboxen, 2 bezoekjes van U.PC monteurs en weer  een bezoekje aan de televisie winkel verder, was het probleem nog steeds niet opgelost.


Echtgenoot wederom met U.PC gebeld, hij was het spuug zat. Volgens U.PC kon het niet anders dan aan een kabel liggen (dit hadden ze alleen eens eerder gezegd). Echtgenoot vrijdagavond naar de winkel en een nieuwe kabel (29,95) gekocht. Hier moet het probleem mee opgelost zijn, ook volgend een verkoper in de winkel. Vol verwachting werd de kabel verwisseld. Je voelt hem al aankomen, nee nee nee, het geluid haperde nog steeds. Echtgenoot direct weer terug (boos). Hij trof een andere verkoper. Echtgenoot mocht weer het hele verhaal weer vertellen. Deze verkoper keek in de computer welke tv wij hebben en vertelde leuk dat we de tv moeten  updaten... Uhhh... ? Echtgenoot kreeg een stickje mee en de uitleg.

Hoera..., probleem opgelost. Waarom hebben ze in die bewuste winkel dit nu niet eerder gezegd? Grrr...
Zaterdag netjes hun stickje teruggebracht. Tja, wij hebben ons arm gebeld met U.PC en aangezien wij die nieuwe kabel hebben behouden (deze zou toch wel beter zijn dan de oude), wilde echtgenoot een tegemoetkoming van dat kabeltje. Hij kreeg zijn zin en de helft van het bedrag (15,00) terug.
Verkopers van de winkel waren zelf ook een beetje verbaasd over dit misverstand, want zij leveren altijd een goede service. Daarom kopen wij elektrische apparaten  ook in deze zaak.

Wat een gedoe en wat heeft dit allemaal lang geduurd. We zetten nu met veel plezier de tv aan.

3 opmerkingen:

  1. Oh dat is zo vervelend als een apparaat het niet doet! Vooral als ze je niet goed helpen. Gelukkig is het nu opgelost lees ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh oh wat een ellende soms.Wij zijn nu pas over naar Z*ggo ,ja alles leek goed te werken pfff valt mijn telefoonverbinding regelmatig weg.Heel veel jaren bij KPN en alles werkte perfect,maar zo duur!!Ik word iebel van die toestanden.Ik hoop dat bij jullie alles goed blijft werken nu!
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat en gedoe. Gelukkig is het nu allemaal opgelost. Wij hebben zelf geen problemen met U.P.C.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen