vrijdag 20 januari 2012

Boodschappen

Ik red het niet met mijn voorgenomen budget.

Deze week had Appie mijn lievelings brood in de aanbieding: 2 halen 1 betalen. Ik heb er inmiddels 8 ingeslagen, maar morgen ga ik er nog 2 halen, dat is dan 5 x € 2,09. Een behoorlijk bedrag en ik weet dan wel dat ik volgende week geen brood hoef te kopen, maar toch. Verder is echtgenoot over 2 weken jarig en daar heb ik stiekempjes ook al wat voor ingekocht.  En... ik zou alles eerst uit voorraad eten, maar ik heb toch verschillende aanbiedingen gekocht die we eigenlijk nog niet nodig hebben.


Woensdag middag heb ik samen met mijn moeder de boodschappen gehaald. Dat was gezellig, maar we hebben lang gekeuteld overal en waarschijnlijk heb ik daarom ook veel meer meegenomen. Normaal heb ik mijn vaste rondje in de supermarkt waar ik in vlot tempo doorheen ga, maar moeders heeft een veel lagere versnelling, dus ik heb veel te veel gezien. Maar ja, mijn moeder was blij dat ze zelf niet hoefde te rijden en ik was blij dat ik dit nog samen met haar kan doen. Soms kan het budget mij dan ook gestolen worden (fig.).
Ik neem mijn petje af voor andere bloggers die zo vasthoudend aan hun budget zijn. Misschien heb ik ook wel te laag ingezet: € 50,00 voor 3 volwassenen. Hier ga ik nog eens even over nadenken.

Na de verjaardag van echtgenoot stort ik mij geheel op het hoofdstuk 'boodschappen'. 

2 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar. Ik heb ook moeite om mij strikt aan het budget te houden(zie mijn logje van vandaag). Maar het salaris van Husband is bekend. Hij werkt sinds 1 januari 32 uur.
    Vanaf volgende week gaat de hand op de knip. Ik zet alles op papier. Kijken of het dan beter gaat.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aanbiedingen pak ik ook graag mee, ook al ben ik daardoor die week soms wat duurder uit. Uiteindelijk bespaar je er toch mee.

    BeantwoordenVerwijderen