vrijdag 13 januari 2012

Boodschappen

In blogland wordt er veel geschreven over 'de boodschappen'. Daar wij orde moeten scheppen in ons huis, wil ik niet 'hamsteren'. Het is wel heel verleidelijk om aan al die aanbiedingen voorbij te lopen. Maar wat er in huis komt, moet weer een plekje vinden en dat is het nu juist, ik heb geen ruimte meer in de kasten. Dus nu ging ik gewapend met een bedrag van € 50,00 deze week boodschappen doen. Eerst eten uit 'eigen winkel' en eventueel alleen kopen wat nodig is. Op dit ogenblik bestaat ons huishouden uit 3 volwassenen. Echtgenoot en zoon nuttigen nogal wat brood en beleg. Zelf eet maar ik 2 boterhammen per dag en die 2 moeten dan ook wel erg lekker zijn. Ons brood kost dan ook € 2,09 p. st. bij de Appie. Dat is best  een fors bedrag, maar wel heel lekker brood. Per dag gaat er een 3/4 brood doorheen. Dat is een flinke hap uit die € 50,00. Verder hadden we ook nagenoeg geen verse artikelen meer in huis, na onze trip uit China.
Zoon had, tijdens onze afwezigheid, alleen een paar netjes mandarijnen in huis gehaald en verder opgegeten wat er nog in de koelkast, diepvries en op de fruitschaal lag ( en een keer pizza's laten bezorgen...). Deze week heb ik veel fruit aangeschafd, ja wel, uit de hamster aanbieding en veel verse groente. Die  € 50,00 ging wel heel snel op, heb ruim € 10,00 bij moeten pinnen. Geen houdbare extra's van gekocht, behalve een paar biertjes en een beetje koek. Deze laatste alleen maar voor 1 week, want bij bier en koek is onze regel: op=op. Wat ik verder allemaal heb gekocht, weet ik zo niet uit mijn hoofd..., foute boel natuurlijk. Gelukkig heb ik alle bonnen wel bewaard, dus daar is nog wel op af te lezen wat er gekocht is, maar toch.
Ik ga vanaf volgende week ook alles maar eens opschrijven wat er wordt uitgegeven. Een extra klus erbij, maar wel voor 'het goede doel' om bewuster met de eurootjes om te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen